Ce am făcut prin Limassol și ce ar mai fi fost de vizitat

Limassol este al doilea oraș ca mărime al Ciprului și cred că este orașul care atrage cei mai mulți turiști pentru că spre deosebire capitala Nicosia, cel mai mare oraș al țării, Limassol mai are și plaje. Dovadă la treaba asta cu turiștii stă mărturie hotelurile de aici. Și tot mai construiesc. Ideea este că orașul are ce să ofere turistului. Nouă ne-ar fi oferit mai mult dar na, eram cu copiii după noi și ei au fost prioritari. Data trecută când am fost în Limassol ne-am învârtit de mai multe chestii, acum ne-am limitat la mai puține. Nici măcar nu aveam în plan să vizităm orașul ăsta când am plecat de acasă. Dar una peste alta, ziua petrecută în Limassol a fost ok, nu am a mă plânge decât de aglomerația prin care a trebuit să conduc atât la venire dar mai ales la plecare. Deh, oraș mare, străzi relativ înguste și pline de mașini. Nici nu vreau să mă gândesc cum e în plin sezon, că ia uite ce hotel construiesc ăștia în Limassol.

hotel in Limassol

Noi am vizitat Limassolul în prima zi plină a vacanței din Cipru. Am avut cazare undeva pe lângă Ayia Napa și planul era ca în ziua respectivă să punctăm două obiective mari și late. O oprire pe una dintre plajele favorite ale soției, Governor’s Beach, o plajă cu nisip închis la culoare, negru declarat prin chestiile de marketing, gri în realitate. În fine, ideea este că plaja asta este destul de drăguță iar ziua a fost superbă, chiar de baie. Cu ocazia asta am văzut și primele sutiene lipsă dar nu le-am pozat că deh, nu era ca și când nu mai văzusem. Cert este că dacă pentru noi apa părea o idee cam rece, pentru doamnele și domnișoarele nemțoaice cu care am împărțit plaja, nu. Pentru amatorii de plajă, chiar recomand această plajă dacă sunteți prin zonă. Data trecută am petrecut mult timp aici.

După ce ne-am relaxat puțin pe plajă, am zis că e momentul să ne pune pe drum că deja ne era foame. Cum timpul alocat plajei a fost mai  lung decât plănuisem, am refăcut programul zilei. Inițial plecasem de acasă cu gândul să ne oprim la plajă și poi să continuăm spre Pafos unde ar fi trebuit să vizităm grădina zoologică de acolo. Deși departe de locul de cazare, am luat vizita la Grădina Zoologică din Pafos în considerare dintr-un motiv foarte întemeiat. Au lemuri și poți intra în cușca lor. Cum experiența cu lemurii de anul trecut a fost wow pentru fete, au zis că vor și anul ăsta. În fine, vă povestesc data viitoare despre Grădina Zoologică din Pafos, azi ne limităm la Limassol.

Cum ziceam, foamea ne dădea târcoale și timpul era scurt așa că am modificat și ne-am oprit în Limassol. Oraș mare, frumos, viu. După ce am mâncat ceva la o terasă de lângă faleză, am luat orașul la picior. Ne-am plimbat puțin pe faleză pentru siestă, apoi cu gândul să vizităm castelul construit de Cavalerii Templieri prin secolul XIII, ne-am trezit că vizităm Grădina Zoologică din Limassol… că era în drum spre Castel. Cumva, tot de zoo am avut parte.

Deși micuță, Grădina Zoologică din Limassol este destul de ok, au ce vedea copiii câteva ore pe acolo. Mai ales că undeva, la sfârșitul circuitului prin grădina zoologică, există și un loc de joacă. Un fel de bonus ca să zic așa. E binevenit acest loc de joacă, că lângă el există și un bar și eu, chiar aveam nevoie de o cafea. Nu insist pe grădina zoologică din Limassol, au animale și copiii noștri au fost încântați. Cred că pentru sezonul estival este recomandată o vizită aici pentru că este foarte multă umbră.

Pe lângă Grădina Zoologică, în Limassol ai mai putea vizita:

• Portul turistic din Limasol- este cel mai mare din Europa și mereu e plin de tot felul de bărci și alte iahturi de lux. Tot aici e de mers și la masă, că na, atmosfera de port face toți banii și taverne și restaurante slavă domnului.
  • Castelul din Limassol – așa cum am zis și mai sus este un castel medieval construit în secolul al XIII-lea de către cavalerii templieri
  • Moscheea Djami Kebir
  • Catedrala Sf. Nicolae din Limassol
  • Zidurile vechi ale orașului ar putea intra la opțiuni
  • Mai există și ceva muzee și site-uri arheologice de văzut prin Limassol și împrejurimi.

Cum ziceam, noi am fost în Cipru cu copiii în aprilie și programul lor a fost prioritar așa că nu am tras de ei să viziteze vestigii antice, muzee sau iahturi. Dar nu mă plâng, chiar m-am simțit bine. Ca o concluzie de final ar fi că ai ce să vizitezi în Limassol însă, dacă mergi în Cipru pentru a face și altceva în afară de plajă, clar, eu nu aș alege Limassol drept loc în care să iau cazare. Și nu neapărat din cauza prețurilor la cazare care sunt mai ridicate în Limassol ci, mai degrabă, din cauza faptului că este un oraș foarte aglomerat în sezon și ai pierde foarte mult timp încercând să intri și să ieși din el.